Modarazzi | Yaşama Dair Her Şey |

Tüketilmesi Gereken Önemli Meyve Çeşitleri

Tüketilmesi Gereken Önemli Meyve Çeşitleri

Gelişen dünyada her istediğimiz meyveyi, istediğimiz zaman temin ederek tüketmekteyiz. Sağlıklı bir meyve tüketimi için, kesinlikle mevsime uygun meyve tüketilmesi gereklidir.

Tüketilmesi Gereken Önemli Meyve Çeşitleri

Mineral ve bol vitamin bakımından adeta insana şifa veren meyveler, çok fazla tüketildiği zamanda zarar verirler. İnsan cildini yenileyen, bağışık sistemlerini güçlendiren, kalp hastalıklarına iyi gelen, oluşabilecek kanser riskine karşı koruyan meyve çeşitleri, çok fazla tüketildiğinde sağlık açısından zarar da verebilirler. İlk olarak şeker hastalarının buna çok daha fazla dikkat etmeleri gereklidir.

Hangi Meyve Çeşidini Ne Kadar Tüketmek Gerekli?

Şeftali

Şeftali

Şeftali

Lif içeriği yüksek olduğundan sindirimi kolaylaştırır ve kabızlığı önler. Hamilelikte anne ve bebek için birçok faydası vardır. Gün içerisinde bir orta boy şeftali önerilir. Tüylü kabuk kısmı boğazı tahriş edebildiğinden soyularak yenmesi önerilir.

Kavun

Kavun

Kavun

Su ve potasyum yönünden zengin olan kavun sağlık deposudur. Toksitlerin vücuttan atılmasına yardım eder, kalp krizi riskini düşürür ve kötü kolestrolün düşmesine yardımcı olur. Yüksek potasyum içerir. Bu nedenle hiperpotasemi ve böbrek hastalarının tüketirken doktora danışmaları gerekmektedir. Gün içinde 2 dilim kavun ideal olan porsiyondur.

Dut

Dut

Dut

Çok zengin içerikli olup cilt bakımı ve kanser önlemede faydası büyüktür. Gün içerisinde 1 çay bardağı tüketmek ideal olanıdır. Fazla tüketildiği zaman bağışıklığı düzeltmek bir yana dursun bağışıklığı düşürebiliyor.  Fazla tüketildiğinde mide bulantısı ve karın ağrısı yaratabiliyor.

Erik

Erik

Erik

Erik meyvesinde glisemik indeks oldukça düşüktür. Bu nedenle kan şekerini dengelemekte ve kilo vermeyi kolaştırmaktadır. Şeker içeriği düşük olduğu için diyabet hastalarının tercihidir.  Magnezyum strese iyi gelir ve erikte de yetirince mevcuttur. Tuz katarak yenilen erik vücutta ödem oluşumuna sebep olabiliyor. Özellikle de tansiyon hastalarının tuzla yemesi sakıncalıdır. İdeal günlük porsiyon 10 adet küçük erikten oluşmaktadır.

İncir

incir

incir

Yüksek oranda lif içerir ve bağırsak sağlığı için son derece yararlıdır. Ayrıca kolestrolü düşürür. Yapılan çalışmalar incir’in kolon kanserini de önlediğini ortaya koyuyor. 2 adet incir günlük kullanabileceğiniz porsiyondur. İnsülin direnci olanlar çok dikkatli tüketmeli ve kan şekerini dengede tutmak için yanında 1 bardak süt içmeyi tercih etmelidir.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ