Modarazzi Modanın Merkezi

METABOLİZMAYI HIZLANDIRMANIN YOLLARI

METABOLİZMAYI HIZLANDIRMANIN YOLLARI

Kış aylarında çoğu insanın ortak sorunudur kilo almak. Bunun da en büyük sebebi metabolizma hızının düşmesidir. Kışın ideal bir kiloda ve Sağlık açısından dinç kalabilmek metabolizma hızını artırmakla sağlanabiliyor.

Metabolizmayı hızlandırmanın yolları arasında düzenli beslenmek ilk kuraldır. Uyandıktan sonra bir saat içinde kahvaltı yapınız. Bu şekilde metabolizma hızını yüzde 30 artırırsınız. Kahvaltıda şekerli ve yağlı gıdalardan uzak durun. Yumurta, süt ve peyniri tercih ederek kaliteli karbonhidrat olan yulaf ve tam tahıl ürünleri tercih edin. Mevsim meyveleri ve yeşillikleri tüketin.

 Metabolizma hızını azaltan sebeplerinden biri de, düzensiz beslenmedir. Ana öğünleri düzenli tüketerek besinlerin vücutta yağ olarak depolanmasını önleyin. İki ana öğün arasında da 4-5 saatlik zaman dilimi bırakın.

Havaların soğumasıyla su ihtiyacını unutmayın. Metabolizmayı hızlandırmak için 10 bardak su içiniz.

Zencefil ve tarçın vücut sıcaklığını yükseltir. Metabolizmayı hızlandırmak için yararlıdır. arttırıyor. Ayrıca C vitamini açısından zengin olan limonu da ekleyerek bağışıklık sisteminizi de güçlendirirsiniz Zencefil ve tarçın çayını şiddetle ayrıca güzellik bakımından da oldukça önemlidir.

Şekerli gıdalar ve hamur işlerinden uzak durun. Bunlar yerine mevsim meyvelerinden 1 porsiyon yemeniz kilo kontrolünü sağlamayı kolaylaştıracaktır.

Vücut direncinizi artırmak için C vitamini gereklidir. Bu nedenle C vitamininden zengin olan ıspanak, pazı, brokoli ve karnabahar gibi yeşil yapraklı sebze yemeklerini haftada 3-4 sefer tüketin.

Günde 8-10 tane kadar çiğ badem metabolizmayı hızlandırmak ve midenizi tok tutması açısından iyi bir ara öğündür.

Yeşil çay da metabolizmayı hızlandırıyor. İçerisindeki polinefol bileşenleri sayesinde iştahınızı bastırmayı sağlar.

Tuzda bulunan sodyumun fazla alımı vücudun su tutmasına ve ödem yapmasına sebep oluyor. Günlük tuz tüketiminizi 1 çay kaşığı ile sınırlandırın.

Havaların soğuması spor yapmamanıza asla sebep olmasın. En azından  günlük 30-40 dakikalık yürüyüşler yapınız. Bu şekilde metabolizmayı hızlandırmanın yolları ile mümkün olmaktadır.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ