Modarazzi | Yaşama Dair Her Şey |

Hangi Meyve Ne Kadar Tüketilmelidir?

Hangi Meyve Ne Kadar Tüketilmelidir?

Artık günümüzde her mevsimde dilediğimiz meyveyi bulmak mümkün olsa da, sağlık açısından tükettiğimiz meyveyi mevsiminde yemek doğru olandır.

Hangi Meyve Ne Kadar Tüketilmelidir?

Vitamin ve mineral açısından çok zengin olan ve şifa kaynağı olan meyveler aşırı tüketildiği zamanlarda  fayda değil aksine zarar verirler. Cildi yenileyen, bağışıklığı güçlendiren, kalp ve damar hastalıklarına iyi gelen, kansere karşı koruyan meyveler fazla tüketildiğinde sağlık bakımından zararlı hale gelirler. Özellikle de diyabet hastalarının buna çok daha dikkat etmeleri gerekmektedir.

Hangi Meyveyi Ne Kadar Yemek Daha Sağlıklıdır?

Kiraz

Kiraz

Kiraz

Araştırmalara göre uykuya geçmeden 10 dakika önce yenilen 15-20 adet kiraz uykuyu kolaylaştırıyor ve kalite bir uyku sağlıyor. Şeker içeriği düşüktür ve şeker hastalarının tercih ettiği bir meyvedir. Ayrıca gut hastalığında da iyileştirici etkisi vardır. Fakat kan sulandırıcı özelliği olmasından dolayı tansiyon ve  kalp hastaları kirazı dikkatli tüketmelidir.

Üzüm

Üzüm

Üzüm

Üzüm demir, manganez ve bakır mineralleri içerir ve kemik yapısını güçlendirir. Yaşa bağlı kemik erimesi olan osteoporoz’un başlamasını engeller. Beyin yapısını korur, akne tedavisinde etkilidir ve sinir sistemini güçlendirir. Üzümde bir porsiyon 15 adete denk gelir. Bu sayının fazlası tüketildiği zaman karaciğer yağlanmasına yol açabiliyor.

Kayısı

Kayısı

Kayısı

Kayısı demir içeriği yüksek bir meyve olup anemi türü hastalıklarda tedaviye etkilidir. Kan akışı ve enerjiyi artırır, kan oluşumunu sağlar, kandaki zararlı maddelerin vücuttan atılmasına destek verir. Gün içerisinde 3-4 adet taze veya kuru kayısı önerilen porsiyondur. Lif oranı yüksektir ve kabızlık sorununa etkili bir meyvedir. Fazla tüketilmesi halinde ishal sorunu yaşanabilir.

Karpuz

Karpuz

Karpuz

Yaz aylarının en popüler meyvesidir. Serinletir ve lezzetlidir. Ayrıca sağlık deposudur. Kanser ve kalp hastalığına iyi gelse de şeker oranı yüksek olduğundan insülin direnci yüksek kişilerde, diyabet ve hipoglisemi hastalarının kontrollü tüketmeleri gerekmektedir.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ