Modarazzi Modanın Merkezi

Hamilelikte Ayakkabı Seçimini Nasıl Yapmalıyız

Hamilelikte Ayakkabı Seçimini Nasıl Yapmalıyız

Hamilelikte Ayakkabı Seçimini Nasıl Yapmalıyız

Hayatımızın en önemli dönemi hamilelik dönemidir. Hamilelikte ayakkabı seçimimizi çok doğru yapmalısınız. Topuklu ayakkabı her ne kadar zarif ve güzel dursa da ayakta hamilelikte kesinlikle topuklu ayakkabı tercih etmeyiniz. Hamilelikte ayakkabı seçimini ayağı sıkmayan ayağın rahat hareket etmesi çok önemli çünkü hamilelikte bacaklar şişebilir, bacakta kasılmalar, olabilir bu nedenle daha yumuşak rahat ayakkabılar tercih edilmelidir.

Hamilelikte Ayakkabı Alırken Nelere Dikkat Etmeniz Gerekir.

Yumuşak deri, geniş kalıplı, ayağın hiçbir şekilde rahatsız olmadan ayakkabı giyinilmesi çok önemlidir. Hamilelikte ayakkabı alırken ortopedik ayakkabı ve ipsiz, hava geçişi olan ayakkabı tercih edebilirsiniz. Hamileliğin ilerlediği aylar da eğilip ayakkabı giyinmek çok zor olacağı için kullanışlı ayakkabı seçimi yaparak hamilelik dönemini rahat geçirebilirsiniz.

Gerilen Kaslara Aman Dikkat.

Hamilelik süresinde tercih ederek giyindiğiniz. Topuklu ayakkabılar, karın, bel, ayak ve bacak kaslarının gerilmesine neden olur,  Gerilen kaslar kişiyi çok rahatsız eder. Hamilelikte giyindiniz topuklu ayakkabılar, zamanla canınızın acımasına ve ayağınızın üstüne basmanız da bile zorluk çekmenize neden olur.

Hamilelikte Ayakta Şişme Neden Olur?

Hamileliğiniz dönemin de tabi ki ayaklarınız şişecektir. Özellikle mevsim yaz ise bu olasılık daha yüksektir. Hamilelikte giyindiniz, yüksek topuklu, dar ayakkabılar, ayaklara baskı yaparak kan dolaşımının olmasını engelleyecektir. Hamilelikte ayakta şişme daha çok topuklu ayakkabı giyinmekten kaynaklanır. Bu nedenle ayakların daha çok şişmesine neden olur, Bununla da kalmayıp çeşitli hastalıklara yol açabilir. Topuklu ayakkabı kan akışını sağlamadığı ve ayağın alt bölümünde biriktiği için ayakta ağrılara neden olur.

Ayağınızı Rahatlatmanın 8 Yolu

1.Her akşam ayaklarınız 10 veya 20 dakika ılık şampuanlı suda bekletin.

2.Ayak parmaklarınıza yavaş yavaş küçük hareketlerle masaj yapın.

3.Ayaklarınızı her akşam hava dikin veya çekyata uzatın.

4.Ayaklarınızı suda dinlendirdikten sonra mutlaka 10 dakika masaj yaparak krem sürün.

5.Ayaklarınızın hava almasına sağlayın.

6.Kesinlikle her gün aynı ayakkabıyı giyinmeyin mutlaka 2 gün ara verin.

7.Ayak şeklinize tam olan ayakkabı tercih edin.

8.Tırnaklarınızı fazla uzatmamaya dikkat edin uzayan tırnaklar ayakkabıda rahatsızlık verir tırnak batmasına neden olabilir.

««« Önceki Yazımız
Sonraki Yazımız »»»
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ