Modarazzi | Yaşama Dair Her Şey |

Hamilelerin Spor Yaparken Dikkat Etmesi Gerekenler

Hamilelerin Spor Yaparken Dikkat Etmesi Gerekenler

Oldukça sağlık içinde bir hamilelik yaşamak için, anne adaylarının düzenli spor yapmasının öneminin herkes farkındadır.

Bu bilgi, kesinlikle hamile kalan her kadın, düzenli yaşam için mutlaka spor yapmalıdır şeklinde algılanmamalıdır. Bazı özel durumlar ( kalp, damar, solunum, böbrek, tiroid, hipertansiyon vb hastalıkları olanlar, ağır gebelik geçirenler, gebelik süresince sorun yaşayanlar ) hamileler için sporu neredeyse imkansız hale getirir.

Gebelik süresince yürüyüş en uygun egzersizlerdendir. Düzenli spor yapmaya alışık olanlar tempolu yürüyüş, ve hatta hafif koşu şeklinde de tercih edilebilirler. Ayrıca yüzme de hamileliğe en uygun sporlardan biridir.

Hamilelerin Spor Yaparken Dikkat Etmesi Gerekenler

Hamilelik döneminde spor ve egzersiz yaparken, vücut ısınızın 38 derecenin, nabız atışınızın ise 140’ın üstüne çıkmaması gerekmektedir.
Hamilelikte egzersiz ve spor yaparken, spora uygun kıyafetler ve ayakkabılar tercih edin.
Sıcak yaz günlerinde, nemli ve baskın havalarda, vücut ısınızın yüksek olduğu günlerde spor ve egzersize ara vermeniz uygun olacaktır.
Spor yapmadan önce mutlaka temel ısınma hareketlerini yapmalısınız.
Spor esnasında sıvı ve tuz kaybı yaşayacağınız için gereken miktarda sıvı almaya dikkat edin. Bol bol su için.
Hamilelikte egzersiz yaparken sizi zorlayacak, ıkınmanıza neden olacak hareketler yapmamaya özen gösterin.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ