Modarazzi | Yaşama Dair Her Şey |

GEÇ SAATTE UYUMANIN BİLİNMEYEN ZARARLARI

GEÇ SAATTE UYUMANIN BİLİNMEYEN ZARARLARI

Geç saatte uyumanın zararları konusunda birçok farklı araştırmalar yapıldı. Sonuç birbirine benzer yönde ve çok fazla korkulacak şey olmasa da düzenli bir uykuya kıyasla birçok dezavantajları göz ardı edilemeyecek kadar fazla.

Gelişen teknoloji dünyası, iş saatlerinin uzunluğu, trafik, kendinize ayıracak zamanın kısılması gece uyuma saatlerini de maalesef değiştirmiş durumda. Ayrıca konsantrasyonun gece daha rahat olmasından dolayı gece geç saatlerde çalışmayı tercih etme de bu etkenlerden bir tanesi. Araştırmalara göre daha zeki insanların yatağa daha geç girdiği yapılan araştırmaların da sonucu olarak karşımıza çıkıyor. Peki geç saatte uyumanın vücudunuza biyolojik olarak ve sağlık açısından verdiği etkileri hiç düşündünüz mü? Bu yazımızda size bunlardan bahsedeceğiz.


Geç Saatte Uyumanın Bilinmeyen Zararları Nelerdir?

Araştırmalar sonucunda düzensiz uykunun kalp rahatsızlıklarına, obezite, diyabet ve kanser hastalıklarına bağlantılı olduğunu ortaya koyuyor. İyi ve düzenli olmayan uyku, fiziksel ve ruhsal durumunuzu da olumsuz olarak etkiliyor. Benim vücudum kuvvetli bana bir şey olmaz diye bir yanılgıya kapılmayın çünkü birçok rahatsızlığın zararları ve etkileri uzun vadede kendini göstermeye başlıyor.

Geç Yatmak Kilo Yapar Mı?

Geç saate uyumanın bilinmeyen zararları arasında kilo almak en önemli noktalardan biridir. Geç yatmanın zararları içerisinde obezite ilk sıralardadır. Uzmanların ortak görüşü de bu yöndedir.  Gece geç yatmak obeziteye davetiye çıkartmaktır. Buna etkili olan da elbette ki gece geç saatlerde yenilen yemek, abur cubur atıştırmaktır. Uyku süresi azalınca yemek tüketimi de haliyle artar ve alınan kalori de otomatik olarak yükselir. Bu konuda yapılan araştırmalar obezite eğiliminin geç yatmada % 72’ye kadar çıktığını gösteriyor. Geç saatlerde yatıldığı zaman açlık ihtiyacının hissedilmesi ve karbonhidratlı yiyeceklere yönlenilmesi obezite tehlikesini ortayı çıkartıyor.

Geç Yatmak Yaşlanmayı Hızlandırır Mı?

Geç uyumak yaşlanmayı hızlandırır ve cilt ile iç organları da aynı şekilde etkiler. Şunu unutmayın ki vücut saat 23.00 ile 04.00 arasında kendini bakıma alarak yeniler. Bu saatlerde uyumuş olmak sağlık için çok oldukça önemlidir.

Geç Uyumanın Hayata Etkisi

Uykunuz yeterli ve düzenli bir seyirde gitmediği zaman sabah saatlerindeki veriminiz de zorlaşır. Konsantrasyon ve dikkat problemleri yaşarsınız. Bu da sizi daha sinirli ve daha kaygılı bir ruh yapısına sokar.

İdeal Uyku Nedir?

Bu konuda birçok kriter göz önünde bulundurularak yapılan araştırmalar sonucunda gece 00.00 ile sabah 07.00 arası uyku ideal olarak belirlenmiştir. Yani günde 7 saat. Fazla uyumak da tıpkı az uyunmak kadar zararlı. Daha sağlıklı ve daha uzun bir hayat için uzmanların önerileri doğrultusunda uyku saatlerine uymanızı öneriyoruz.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ