Modarazzi Modanın Merkezi

EN GÜZEL BESLENME ÇEŞİTLERİNDEN AKDENİZ TARZI BESLENME

EN GÜZEL BESLENME ÇEŞİTLERİNDEN AKDENİZ TARZI BESLENME

Bahar aylarında uygulanabilecek en uygun beslenme şekli Akdeniz tarzı beslenme şeklidir. Kışın ardından gelen bahar aylarındaki mevsim değişikliği ile vücuttaki fizyolojik değişime karşı doğru beslenme ve egzersiz mutlaka yapılmalıdır. Kışın soğuk günlerinin ardından havalar ısınınca çoğu kişide sağlık açısından eklem ağrıları, yorgunluk, hafıza kaybı, halsizlik, stres, mutsuzluk gibi şikayetler görülür. Yorgunluk ve stresle birlikte kalp – damar sağlığı da olumsuz etkilenir. Tansiyon yüksekliği, kan şekerinin düzensiz salgılanması, insülin ve tiroid hormonlarında düzensizlik görülür.

Bahar aylarının en uygun beslenme şekli Akdeniz tarzı beslenme şeklidir. Her öğün mevsim sebzeleri, salata olarak veya yemek olarak tüketilmelidir. Ara öğünlerde ise mevsim meyveleri yenmelidir. Haftada 2 veya 3 sefer kırmızı et, en az 2 kez balık, 2 kez kuru baklagil, her gün iki kase yoğurt, yarım avuç fındık ve badem tüketilmelidir. Yemek ve salatalara piştikten sonra az zeytinyağı katmak da faydalıdır.Ekmek ve tahıl ihtiyacını kepekli ürünlerden almak gerekir.

En güzel beslenme çeşitlerinden Akdeniz tarzı beslenme diğer adı ile Akdeniz Diyeti havaların ısınmasıyla birlikte vücut yüzeyi ısısı ve sıvı tüketimine ihtiyaç artmaktadır. Günde en az 1.5-2 litre su içmek gerekir. Kafeini, ve alkollü içeceklerden uzak durulmalıdır. Yerine bağışıklık sistemini güçlendiren ve rahatlatıcı bitki çayları içilmelidir.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ