LÖSEV
Modarazzi Modanın Merkezi

DEPRESYONA KARŞI NASIL BESLENMELİSİNİZ?

DEPRESYONA KARŞI NASIL BESLENMELİSİNİZ?

Depresyonla mücadele etmenin en etkili yolu gıdaların gücünden faydalanmaktır. İşte sizi depresyondan uzak tutmayı sağlayacak en lezzetli ilaçlar.

DEPRESYONA KARŞI NASIL BESLENMELİSİNİZ?

Depresyona Karşı Muz:

Magnezyum ve serotonin yönünden son derece zengindir. Özellikle kabuğu kararmaya başlamışsa olgunlaşmış demektir. Olgunlaşmış olan muzlar daha çok serotonin içermektedir.

Depresyona Karşı Kuşkonmaz:

Kuşkonmaz antidepresan etkisi olan bir sebze olup öfkeyi ve stresi önlemeye yardımcı olur.

Depresyona Karşı Yeşil Çay:

Çok güçlü bir antitoksidan içerir. İçinde bulunan fitokimyasallar nedeniyle depresyon tedavisinde büyük önemi vardır. Yeşil çay tüketimi fazla olan toplumlarda depresyon sıklığının az görüldüğü tesbit edilmiştir.

Depresyona Karşı Çilek:

Yüksek oranda antioksidan içermektedir. Ayrıca elajik asit ve folik asit yönünden de zengindir. İleri yaşlardaki depresyonu azalttığı bilinmektedir.

Depresyona Karşı Kızılcık:

İçeriğinde çok önemli miktarda melatonin bulunur. Uykunuzda salgılanmakta olan melatonin hormonu sizi depresyondan korur. Ayrıca kızılcık tüketimi melatonin seviyesinin yükselmesine de katkı sağlar.



Depresyona Karşı Nasıl Beslenmelisiniz? Sorusu İçin Avokado:

Tropik bir meyve olan Avokado, omega-3 glutatyon içerdiğinden depresyona etkilidir.

Depresyona Karşı Kaju Fıstığı:

Triptofan için oldukça gerekli bir kaynaktır. Aminoasit serotonin üretiminde bu gerekmektedir. Fakat kaju fistığını kavrulmamış tüketmeniz gerekiyor.

Depresyona Karşı Ceviz:

Omega-3 yağlarının depresyondan korunmak için gerekli olduğunu bilmeyen yoktur. Cevizde de bu yağdan oldukça vardır. Cevizi mutlaka kabuğu kırılmamış olarak alın ve yemeden hemen önce kabuğunu kırın ve tüketin. Bu şekilde uygulama yaparak içerisinde ki omega-3 yağlarının okside olmasını önleyin.

Depresyona Karşı Soğan:

C-vitamini deposudur. Ayrıca flavonoidler ve kuersetin gibi çok güçlü antioksidanlar ve fazlaca selenyum ile sülfür bileşiklerini barındırır. Çiğ tüketmeniz çok fayda sağlar.

Depresyona Karşı Yaban Mersini:

2015 yılında yapılan bir çalışma sonucunda yaban mersininin ruh sağlığına çok faydalı olduğunu kanıtlandı. İçerisinde bulunan bileşenler  beyin duygularını kontrol eden (hipokampus) bölgede etkisini gösteriyor. Depresyona karşı nasıl beslenmelisiniz? Yazımızda depresyon tedavisi sırasında yaban mersininin şifalı gücü oldukça önemli sayılıyor.

Facebook Begen Butonu
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ